Cookies hjælper os med at levere vores tjenester. Ved at bruge dette websted accepterer du brugen af cookies. Vi gemmer ikke nogen personlige oplysninger. Få mere at vide.

Koncernen / Kort sagt / Sådan driver vi forretning / Sådan driver vi forretningen

Sådan driver vi forretningen


Salg og service
Vi begynder med et stærkt kundefokus. Det er vores ambition at have tætte relationer med alle kunder samt at hjælpe dem med at øge produktiviteten på en bæredygtig måde. Salg og service er primært direkte, men suppleres af alternative salgskanaler, f.eks. via distributører, for at maksimere tilstedeværelsen på markedet. Koncernen har salg i mere end 180 lande, og ca. 80 % af salget foretages direkte til slutbrugeren.

Vores salgsstyrke består af teknikere med en omfattende viden om det arbejde, der skal gøres, og de har en ambition om at levere den bedste løsning til kundens specifikke anvendelse. Vores ydelser omfatter også service og vedligeholdelse, som udføres af teknikere. Inden for hvert forretningsområde har vi en dedikeret afdeling for service. Disse afdelingers ansvar omfatter udvikling af serviceprodukter, salg og markedsføring, teknisk support samt servicelevering og opfølgning.


Stabil serviceforretning
Mere end 40 % af indtjeningen genereres fra service (reservedele, vedligeholdelse, reparationer, forbrugsvarer, tilbehør og udlejning). Denne indtjening er mere stabil end salg af udstyr og understreger vigtigheden af servicevirksomheden.

Vigtigheden af service
  • Øget kundetilfredshed, som service bidrager til, øgede produktiviteten
  • Tættere relationer med kunderne
  • Stabil indtjening
  • Optimerede forretningsprocesser
  • Forbedret produktudvikling
  • Højt vækstpotentiale


Innovation
Hos Atlas Copco tror vi på, at der altid er en bedre måde at gøre tingene på. Innovation og produktudvikling er afgørende for koncernen. Design af nye eller forbedrede produkter er en central aktivitet, der giver reelle fordele i form af produktivitet, energieffektivitet og/eller levetidsomkostninger for kunden, og som samtidig kan produceres effektivt. Atlas Copco beskytter tekniske innovationer med patenter.

Innovation omfatter også bedre processer til forbedret flow og udnyttelse af aktiver og oplysninger. Innovation forbedrer kundetilfredsheden og bidrager til styrkelsen af kunderelationerne, varemærket og den økonomiske præstation. Overkapacitet og spild skal altid udfordres.

Besøg siden om innovation for at få flere oplysninger om innovation hos Atlas Copco.